saknar självdiciplin

Söndagkväll, ännu en gång så har helgen gått fort..

fredag
Allt började med ett bråk om barn
ett litet fjuttigt bråk om allt
jag ville egentligen inte bråka
ville du bråka?
jag kan fortfarande känna känslan i kroppen
när du lämnade smörgåsar vi min säng
och sedan bara vände ryggen till och gick
jag har aldrig kännt mig så ensam..

några timmar av gråt och hål i hjärtat
så tog jag modet till mig och tog bussen till grannstaden
sms på bussen fyllda av hatisk kärlek
pling! bussen stannade och jag gick av
steg av stress
jag har aldrig varit så nervös

jag hade alla dina saker i två konsumkassar
så fort jag såg dig så fylldes de fyra ögonen av rädsla
skrik med gråten i halsen
jag tyckte att jag hade så rätt
jag hatar att jag älskar dig

efter en timma, ensam igen
allt var okej
dagen gick
du skulle komma till kvällen
vad hände?
klockan slog 17.30 är inte det kväll?
du kom inte
klockan 20 kom du, kniv i hjärtat
du visste att jag var ledsen
ändå så visade du inga känslor

vi la oss på min säng
du märkte att jag var sur, arg och ledsen
jag trodde att du skulle säga förlåt direkt
du visste varför jag var ledsen på dig
men inget förlåt
jag fick istället höra ord som jag inte ville höra
du hade ingen rätt till att vara arg på mig!
tillslut så fick jag mitt förlåt

kärlek, lyckorus och glass
godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0