helt nollställd i hjärnan

bajs bajs bajs...
Ibland så undrar jag hur människor är funtade.., det är ju helt otroligt att människan kan se sig själv som lyckad och framgångsrik.
Låt säga att vi skulle vara elefanter eller myror, skulle våra liv vara lika mycket värda då?
äh fan skit samma, en blogg är till för att man ska skriva ner det man känner. Lite som en dagbok, right?
aa okej, jag ska ge detta ett försök.
Jag vill bara börja med att säga att jag tror att den ända som kommer att läsa dethär är min pojkvän, lite sorgligt kanske, men men what can you do?
Vi får väl se om jag har rätt sen om någon vecka eller så.
Aja nu är det väl meningen att jag ska börja på riktigt då, ni anar inte hur stort det här är för mig, ehöhö host.. Nej jag är inte skeptisk alls.
Förlåt bloggen att jag är så dryg.
De finns ju många som har en blogg som inriktar sig på något speciellt, jag funderar på om min blogg också ska inrikta sig på något speciellt. kanske ska min blogg handla om mat, teater, film, eller bara mitt liv.. äsch det är väl egentligen bara att skriva, det finns väl inga regler för bloggar, right?
snart börjar vänner på TV, sen är det idol, men det är ju tjejerna som tävlar ikväll.. inte lika kul med tjejer tycker jag. Alltså tjejer är fan inte lika bra som killar och det är jag ett levande bevis på.
Någon mer än jag som känner för att kasta tegelstenar i huvudet?
Jag kan inte förstå att denna lilla äckliga sliskiga top kan få mig att må så dåligt, jag växte ju lixom ur den för flera månader sen.., kanske ska ta och göra en väska av den istället så kanske den slutar att reta gallfeber på mig!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kom bara att tänka på några saker när jag läste vad du skrivit, antar att lite respons kan hjälpa dig att hålla liv i bloggen. Här har du därmed lite spridda tankar.



Du uttrycker en fundering kring hur människor kan se sig själva som "framgångsrika" vilket är en berättigad fråga. Dock är det ju relativt till vad man lägger i ordet framgång, ser man det i form av att evolutionslära så är vi ju framgångsrika. Vi har nått toppen av matkedjan och vi människor är helt enkelt mest framgångsrika på att överleva. Förstår vad du menar med din fundering och frågan om vad man lägger i ordet framgång kvarstår.



"Låt säga att vi skulle vara elefanter eller myror, skulle våra liv vara lika mycket värda då?" Denna fråga har många filosoferat över genom tiderna, hur värderar man liv ? Finns många synsätt men ett intressant synsätt är att man ordnar dem efter hur mycket lidande och ångest de kan känna. En människa har en mer komplex hjärna än djur och vi har en större förmåga att känna smärta och ångest. Ett träd kan känna smärta men eftersom denna saknar hjärna så blir det lite svårt att säga att den lider.



Förövrigt, taxman är väl en tråkig sak att vara, lyssnar man på låten "Sunny afternoon" av The Kinks så förstår man vad jag menar.

2009-09-29 @ 20:39:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0