Upp i mossen och ta ner strumpan!

Jaa  då har ju skolan äntligen börjat igen och vad passar då inte bättre än att jag ska börja blogga lite igen.?
Som ni alla vet så är jag en väldigt seriös bloggare och tar detta på största allvar. Jag hoppas att er läsning blir lika tillfredställande som mitt skrivande.

Idag ska detta seriösa inlägg handla om hur du som elev kan utnyttja dina håltimmar på bästa sätt.
Vi som är elever vet hur jobbigt det är att ha milslånga håltimmar typ varje dag och jag ska idag ge er som känner er träffade lite tips om hur du kan nyttja tiden på bästa möjliga sätt.
Dessa tips kommer också att lära dig någonting för är man i skolan så vill man ju också vara duktig och lära sig någonting.

1. Säg aldrig att du ska ta igen skolarbeten.., it never gonna happen lixom.., men tanken är dock god så här kan du lära dig om posetivt tänkande inför skolan.

2. Snacka skit är ett mycket effektivt tidsfördriv, orden flyger ut ur munnen samtidigt som att det är roligt + att du lär dig att uttrycka dig om olika folkgrupper.

3. Om din skola har mysiga soffor någonstans så kan man också välja att sova. Förhoppningsvis så kan dina drömmar lära dig något.

4. Sätt dig vid en dator och spela spel, chatta, facebook, bilddagboken, yuotube, lunarstorm? Detta kan ju ur vuxna människors perspektiv se ut som bortslösad tid, men oj oj oj vad fel dom har. Vi ungdommar lär oss så mycket genom detta, komunikation, datorer, internet, olika folkgrupper! Så att "bara" sitta framför datorn är en mycket givande lektion om samhället.

5. MAT! ÄT! Detta funkar alltid, även om du inte ens har tiden. Äta är något som alltid fördriver tiden + att magen blir rund och glad! Och här kan du lära dig om olika kulturer.


Lycka till med att fördriva tiden! och kom ihåg, du lär dig alltid något!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0